Trzy klocki - ze słońcem, strzałką i uśmiechem.

5 sprawdzonych sposobów na udany dzień

Post napisany na podstawie własnych doświadczeń, a zainspirowany niezliczonymi rzeszami otaczających mnie osób, które niczym zombie przeżywają każdy kolejny dzień. Rewelacja – właśnie tego można oczekiwać od życia. Oto przedstawiam 5 sprawdzonych sposób na udany dzień.

1. Rozpocznij dzień z pozytywnym nastawieniem

Pierwsza i obowiązkowa rzecz do zrobienia, by mieć udany dzień. Wierz mi – możesz nawet nie myśleć o zabieraniu się za pozostałe, jeśli jej najpierw nie zrealizujesz. Wówczas i tak nie będzie to miało sensu.

Fakt jest taki, że od myśli, z jaką się budzimy zależy bardzo wiele. Pomyśl sobie – jak upływa Twój dzień, gdy wstajesz z myślą, że na sto procent nie spotka Cię dzisiaj nic dobrego i ogólnie wszystko jest do dupy? Właśnie o to chodzi – wtedy wszystko po prostu jest do dupy. I nic z tym nie zrobisz. Dzień upływa beznadziejnie, bo zaczynasz go beznadziejnie i kreujesz w sobie badziewie przekonania, które w niczym Ci nie pomogą.

Przyrzeknij sobie, że jutro rano, gdy zadzwoni budzik, nie wstaniesz z grymasem na twarzy klnąc na cały świat, tylko z energią otworzysz oczy i radośnie spojrzysz na otaczający Cię świat. Może to trochę wizja, jak po dragach, ale gwarantuję Ci, że wtedy Twój dzień stanie się piękniejszy.

2. Zaserwuj sobie dobre i pożywne śniadanie

Nie bez powodu mawia się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem. To w końcu dzięki niemu dostarczamy… Nie, nie wszyscy. To dzięki niemu część z nas dostarcza organizmowi energii na cały dzień.

Pozostali w ogóle nie jadają śniadania, bądź (w najlepszym razie) spożywają je w pośpiechu, w obawie przed spóźnieniem i tym podobnym incydentom. Masakryczny błąd, daję słowo. Zjedzenie odpowiednio przygotowanego pierwszego posiłku pozwoli nam zyskać energię na cały dzień, a co za tym idzie, poprawi się nasze ogólne samopoczucie. To kolejny krok na drodze do udanego dnia.

Oczywiście możemy cudować i próbować zastąpić posiłek kawą lub innymi wspomagaczami. Nawet z powodzeniem, ale nie na dłuższą metę. Organizm i tak prędzej czy później zacznie domagać się swego.

3. Postaw sobie cel

Budząc się, dobrze mieć sprecyzowane, po co to wszystko. Chodzenie, jeśli nie wiesz, gdzie chcesz dojść na ogół jest bezsensowne. Chyba, że spacerujesz. Ale życie to zazwyczaj nie jest spacer, a dążenie do jasno postawionego celu, który możesz osiągnąć przy odrobinie wysiłku sprzyja dobremu samopoczuciu. Dzięki temu masz uzasadnienie swoich trudów i zmagań, a dodatkowo satysfakcję, gdy już osiągniesz obrany cel.

Znajdź sobie coś, do czego będziesz dążyć w ciągu dnia. Nie musisz zaraz startować z planem stania się światowej sławy gwiazdą, albo najbogatszym człowiekiem Polski. Niech to nawet będzie mała część dużego celu, który zamierzasz kiedyś osiągnąć.

4. Uśmiech sposobem na udany dzień

W zasadzie o zaletach uśmiechu, nawet tego wymuszonego, można napisać naprawdę wiele. I to samych dobrych rzeczy. Tych złych mniej, pod warunkiem, że wiesz, kiedy się uśmiechać.

Bezwzględnie nie zapominaj o uśmiechu. W ten sposób polepszysz nastrój nie tylko sobie, ale także wszystkim napotkanym w ciągu dnia osobom. W kontekście Twojego samopoczucia ważne jest, że nawet krótkotrwały wymuszony uśmiech skutecznie poprawia nastrój! Dzieje się tak za sprawą stymulacji wydzielania endorfiny – jednego z hormonów odpowiadających za szczęście.

5. Na udany dzień zażyj trochę ruchu

Najlepiej z samego rana lub wieczorem – wtedy to ma jakiś sens. Bieganie w środku dnia, a szczególnie w godzinach szczytu (co robi naprawdę sporo ludzi) to głupota. Jeśli nie mieszkasz na odludzi lub przynajmniej wsi, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że po prostu nawdychasz się spalin i zamulisz, osiągając efekt odwrotny do zamierzonego.

Uprawianie sportu (już jakiekolwiek), podobnie jak uśmiech, wspomaga wydzielanie endorfiny, a co za tym idzie przynosi wiele korzyści. Przebieżka po osiedlu, albo trening jogi to świetny sposób na rozładowanie napięcia, złagodzenie stresu i pozbycie się negatywnych emocji. Takie działanie to nic innego jak bezpośrednie wyparcie tego, co złe i przywołanie tego co dobre – zadowolenia, dobrego samopoczucia i szczęścia. Dodatkowo regularny wysiłek fizyczny ma wiele zalet, o czym chyba nie muszę nikogo przekonywać. Warunkiem jest tylko, że jutrzejszego dnia nie zaczniesz się forsować do tego stopnia, że następnego poranka nie będziesz mógł się poruszyć.

2 thoughts on “5 sprawdzonych sposobów na udany dzień

  1. Nie jestem przekonany czy można zmusić się do rozpoczęcia dnia z pozytywnym nastawieniem. Wydaje mi się, że autor upraszcza pewne sprawy.

    Uwaga dodatkowa: Czcionka komentarzy powinna być większa (bo wygląda jakby mrówka nasr…)

    1. Dzięki za komentarz, czcionkę zmienię najszybciej jak się da 🙂 Co do pozytywnego nastawienia – w zasadzie to jest tak, że nawet samo zaśnięcie w dobrym humorze może objawić się na następny dzień dobrym humorem od samego początku. Ale także to co nas czeka itp. Ważne żeby zmienić o tym wszystkim myślenie na pozytywniejsze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

13 + 18 =

Przeczytaj także

Begin typing your search above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Powrót na górę